Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.04.2013 15:24 - Цигани, от къде идвате с шатрите си по щастливите пътища?
Автор: jivi93 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2244 Коментари: 5 Гласове:
12

Последна промяна: 08.04.2013 16:07

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Пътувал съм, пътувал съм по дълги пътища.
Срещал съм щастливи цигани.
Цигани, от къде идвате
с шатрите си по щастливите пътища?

Ех, цигани, ех, момчета.
***
Gelem, gelem, lungone dromensa
Maladilem bakhtale Romensa
A Romale katar tumen aven,
E tsarensa bahktale dromensa?

A Romale, A Chavale.

Джелем, джелем (в превод Пътувал съм, пътувал съм) е циганска песен, смятана за химн на етническата общност. Мелодията на песента е традиционна, а текстът е дело на югославския композитор от цигански произход Жарко Йованович. Текстът на цигански е приет от делегатите на Световния цигански конгрес в 1971 година.

Ако се чудите, защо публикувам това? На 8 април е международния ден на ромите, сред които познавам лично много свестни хора. Те заслужават да бъдат поздравени!
Надявам се онези, които не познават ромите от добрата им страна, да ми простят. Признайте поне, че песните са хубави. ;) 








Гласувай:
12



Следващ постинг
Предишен постинг

1. travell - !
08.04.2013 16:26
Не знаех, че и те имат ден ! По принцип за тях всеки ден е празник :)))
цитирай
2. jivi93 - travell
08.04.2013 16:51
travell написа:
Не знаех, че и те имат ден ! По принцип за тях всеки ден е празник :)))

На днешната дата се чества освобождаването на ромите от концентрационния лагер „Аушвиц" в края на Втората световна война.
А иначе, да, за тях всеки ден е празник. В което няма нищо лошо! ;) Поздрави!
цитирай
3. mariniki - казах днес на едно друго място...
08.04.2013 17:12
виждам и щастливи цигани... но българи щастливи
отдавна не съм срещалла... иначе, да им е
честит празника...
цитирай
4. jivi93 - mariniki
08.04.2013 17:32
mariniki написа:
виждам и щастливи цигани... но българи щастливи
отдавна не съм срещалла... иначе, да им е
честит празника...

Честно да ти кажа, изненада ме. Може би не се оглеждаш достатъчно. Да не би аз да живея на луната, че наоколо ми има много щастливи българи?... Усмихни се (на някого) и може би ще се случи чудо!
цитирай
5. shveik5 - Сетих се за оня цар, който се чувствал много нещастен
09.04.2013 23:45
и един мъдрец го посъветвал да облече риза от щастлив човек! Тръгнал да дири той, питал, разпитвал докато не срещнал един просяк и го пита и него дали пък не е щастлив и получил положителен отговор. Ами тогава хайде да ми дадеш ризата си, да я облека?- Нямам риза- бил краткия отговор!
Може би в тоя смисъл българите са по-рядко щастливи! Понеже са по-загрижени, по-устремени и засилени. Докато сред циганите витае оня дух на безгрижи, генно заложен им. И те са по-близо до героя от приказката, изключая т.н. Цар Киро:). Нивото на задействане на чувството за щастие понякога почва и след като е хапнал добре!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: jivi93
Категория: Лични дневници
Прочетен: 595897
Постинги: 121
Коментари: 456
Гласове: 5521
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930